kampania edukacyjna

DŹWIĘKI MOJEJ SZKOŁY w kampanii dla marki Rockfon

Czy wiecie, że w Polsce obowiązują przepisy prawne dotyczące akustyki w szkołach? Trudno uwierzyć, skoro większość szkół zlokalizowanych jest w starych budynkach, w których standardy akustyczne w ogóle nie były zachowane. W tych szkołach natężenie dźwięku znacznie przekracza dopuszczalne normy, a często jest wyższe niż na skrzyżowaniach ruchliwych dróg, w pobliżu lotnisk czy w głośnych restauracjach. W wielu placówkach hałas przekracza 85 dB, a w czasie przerw dochodzi nawet do 98 dB.

Temat akustyki w szkołach stał się podstawą kampanii marketingowej, którą zrealizowaliśmy jakiś czas temu dla naszego klienta – marki Rockfon. W ramach kampanii nawiązaliśmy kontakt z Instytutem Fizjologii i Patologii Słuchu w Kajetanach. Z danych Instytutu wynika, że ​​hałas w szkołach wywołuje stres i powoduje rozdrażnienie, nadpobudliwość oraz zmęczenie uczniów. Uczniowie pracujący w hałaśliwym środowisku mają mniejszą wydajność mózgu i problemy z przyswajaniem nowych informacji.

Celem przygotowanej przez Effective PR kampanii, którą zatytułowaliśmy „Dźwięki mojej szkoły” było dotarcie do rodziców i kadry pedagogicznej z informacją o negatywnym wpływie hałasu w szkołach. Naszym zadaniem było też przekazanie wiedzy, jak przeciwdziałać temu zjawisku za pomocą nowoczesnych rozwiązań technologicznych oferowanych przez markę Rockfon. Z tą wiedzą pragnęliśmy dotrzeć przede wszystkim do dyrektorów szkół i osób odpowiedzialnych za modernizacje budynków szkolnych.

Zobaczcie jak podołaliśmy wyzwaniu!

Elementy projektu

  • Konkurs zatytułowany „Dźwięki mojej szkoły”, polegający na zilustrowaniu poprzez prace plastyczne lub literackie przez uczniów poprzez prace plastyczne lub literackie tematu konkursowego. W konkursie przewidziano nagrody indywidulane dla uczniów oraz nagrody dla szkół.
  • Landing page z informacjami o hałasie w szkołach, opiniami specjalistów, m.in.: profesorów foniatrii, wypowiedziami nauczycieli, a także zachętą do kontaktu z ekspertem Rockfon ds. Modernizacji.
  • Studia przypadków ze szkół, w których zakończono modernizację akustyczną.
  • Przeprowadzenie badań ankietowych wśród rodziców i nauczycieli poznańskich szkół na temat akustyki w ich szkołach oraz jej wpływu na uczniów (zachowanie i wyniki w nauce).
  • Współpraca z mediami.
  • Działania promocyjne i reklamowe.

Efekty

Dzięki kampanii mogliśmy dosłownie zobaczyć, jak wygląda hałas w szkołach oczami dzieci – nadesłane prace były niezwykle wyraziste. 3 szkoły, które wygrały konkurs, otrzymały profesjonalne pomiary akustyczne, zalecenia modernizacyjne, a na koniec modernizację wybranych sal lekcyjnych.

W trakcie kampanii zebraliśmy 175 zgłoszeń konkursowych, kontakty do 135 potencjalnych klientów, 53 publikacji w mediach. W ten sposób mogliśmy znacznie zwiększyć świadomość zanieczyszczenia hałasem w szkołach i pokazać skutki tego problemu.

W efekcie kampanii Rockfon wyremontował 20 szkół i zainstalował łącznie 42 000 m2 sufitów zapewniając szkołom świetną akustykę i poprawiając samopoczucie nie tylko dzieci, ale także pracujących w nich nauczycieli.

Wybrane prace literackie nagrodzone w konkursie „Dźwięki mojej szkoły”

Dużo dźwięków w mojej szkole
ja już ciszę głuchą wolę. 
Są tu krzyki i wrzaski, 
nawet klaski i trzaski. 
Słychać stuki i puki, 
a także gwizdy i huki. 
Najlepiej gdyby one wyszły za drzwi, 
to już by nie było „ha, ha, hi”. 
Chociaż stało by się smutno, 
bez odgłosów bardzo żmudno. 
Jednak dobrze, że dźwięki w szkole są, 
bo rozweselają buzie nie tylko mą.

Opinia jury: praca plastyczna wyróżnia się ciekawą konwencją komiksową z wykorzystaniem techniki kolażu. Jest bardzo trafną ilustracją do lirycznego opisu szkolnych: krzyków, wrzasków, klasków, trzasków, stuków, puków, gwizdów, huków. Jednocześnie końcowa wymowa wiersza wskazuje dużą sympatię autora do atmosfery swojej szkoły. Sympatię tą zdradza również żywa kolorystyka i swobodna technika pracy plastycznej.

 

Dż, dź, ż – głoski dźwięczne wszędzie są! Czy to znaczy, że powinny głośno brzmieć? Huk, hałas, wrzask otaczają wokół nas! Szkoła moja to rój, który bzyczy, syczy, wrze! Jak uchronić swoje uszy od ogromu decybeli? Mama, tata, nauczyciel, każdy mówi: „Drogie dziecko, ciszej mów”. A ja nie wiem, co to cisza. Wokół mnie wciąż hałas brzmi. Lecz spróbuję, obiecuję głoski: cz, ć, sz też polubię, choć bezdźwięczne fajne są i zachęcę wszystkich wokół, by zadbali o swój słuch. Bo pamiętaj mój kolego, że harcować, bisurmanić da się w ciszy, ja to wiem, umiem psocić i figlować, tak by nikt nie słyszał mnie.

Opinia jury: „Szkoła moja to rój, który bzyczy, syczy, wrze!” Praca nagrodzona za poetykę opisu doznań różnego rodzaju dźwięków, a zarazem trafną, plastyczną ilustrację tych odczuć, przy umiejętnym wykorzystaniu techniki akwareli.

Inne posty