
Dziedzina, w której czujemy się jak ryba w wodzie! Nasza agencja PR ma szerokie doświadczenie w przygotowaniu i realizacji działań PR dla fundacji i NGO’sów. Usługi PR i media relations świadczyliśmy dla Komitetu Ochrony Praw Dziecka, Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet i Związku Stowarzyszeń Sportowych Sprawni-Razem, a od kilku lat aktywnie prowadzimy je dla Fundacji Sportu Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie, którą założyła szefowa agencji Effective PR – Paulina Gadomska-Dzięcioł. Komunikacja działań fundacji skierowana jest w tym przypadku nie tylko do niepełnosprawnych, ale też do szerokiego grona adresatów, zgodnie z celem statutowym organizacji: „wspieranie rozwoju i promocja sportu osób niepełnosprawnych”.
„Jeśli bliskie są nam idee i cele działania fundacji, prowadzenie PR dla NGO to czysta przyjemność” – mówi Paulina Gadomska-Dzięcioł.
„Utożsamiając się ze społecznością, na rzecz której działa fundacja, jesteśmy w stanie wygenerować sto razy więcej pomysłów na skuteczne kampanie medialne i dotrzeć do każdego, nawet najbardziej niedostępnego VIP-a, by je zrealizować. Tworzenie projektów i wdrażanie ich w życie przynosi wówczas ogromną satysfakcję, niespotykaną we współpracy z podmiotami komercyjnymi”.
Od zawsze dostrzegaliśmy potrzebę nagradzania firm działających odpowiedzialnie, z uwagą dla społeczności lokalnych i środowiska naturalnego, podmiotów, dla których nie liczy się TYLKO zysk, ale też pracownicy i ich rodziny. Dlatego już w 2012 roku nasza agencja przeprowadziła badanie opinii społecznej, sprawdzając jaki wpływ na wybory konsumentów ma fakt, iż dostawca działa w sposób odpowiedzialny bądź nie. Ku naszej radości, już wtedy okazało się, że wybierając produkty, ludzie biorą pod uwagę społeczne zaangażowanie producenta.
Z wynikami badań w ręku, łatwo nam było przekonać naszych klientów, że komunikacja działań CSR jest koniecznym elementem naszej współpracy. Od tego czasu public relations projektów CSR, jakie wdrażali nasi klienci, stało się nieodłączną częścią usług świadczonych przez Effective PR.
Effective PR lubi wyzwania. Często naszymi klientami są producenci złożonych rozwiązań oraz dostawcy usług profesjonalnych, jak kancelarie prawne, biura architektoniczne, firmy doradztwa personalnego. W tych przypadkach projekty komunikacji medialnej prawie zawsze zawierają element edukacji lub też opierają się na nim w całości.
Kampanie edukacyjne sprawdzają się w każdej branży i środowisku!
„Energooszczędność w moim domu” to autorska kampania edukacyjna, zrealizowana przez zespół Effective PR w celu budowania świadomości społecznej w zakresie korzyści wynikających z zastosowania energooszczędnych rozwiązań na etapie budowy lub remontu domu. Do kampanii zaangażowaliśmy marki VELUX, ROCKWOOL, PILKINGTON, PHILIPS, Osram i inne z branży budowlanej, które były bardziej zainteresowane edukowaniem klientów, niż realizacją szybkiej sprzedaży. Dzięki temu w mediach pojawiły się setki publikacji i nagrań wideo, w których prezentowaliśmy konkretne oszczędności finansowe raz korzyści zdrowotne związane z wykorzystaniem rozwiązań energooszczędnych. Wypowiedzi eksperckie, wyniki badań, merytoryczne argumenty pozwoliły zbudować zainteresowanie osób, które przystępując do wyboru mieszkania lub budowy własnego domu, stały się klientami marek, którym zaufały dzięki naszej kampanii. I tak rozumiemy skuteczne kampanie edukacyjne: przez rozum do serca:-)