effectivepr warszawa - agencja marketingowa
  • Polski
  • English

Jak zyskać moc przekazu w Internecie?


Dotarcie do swoich odbiorców jest z roku na rok coraz trudniejsze. Jako konsumenci jesteśmy coraz bardziej ślepi na reklamy[1]. Jako czytelnicy coraz mniej ufamy mediom[2]. Jednocześnie bardziej zwracamy uwagę na treści zamieszczane w Internecie[3], a największym powodzeniem cieszą się materiały wideo[4]. Tak samo jest z rekomendacjami ze strony znajomych[5]. W jaki sposób można sobie poradzić z tymi trendami?

Influencer marketing wydaje się być z kluczowy w działaniach marketingowych. Influencer, czyli bloger, vloger, czy użytkownik jednej z kilku platform social mediowych to osoba, którą obserwują w przypadku największych profili, miliony odbiorców. Ich zainteresowanie wynika często z  tematyki poruszanej przez autora, emocji jakie wzbudza, jego specjalistycznej wiedzy, czy specyficznego stylu[6][7]. Pewne jest jednak, że ich zasięgi rosną, ich grupa docelowa jest zwykle bardziej precyzyjnie opisana, a ich rekomendacje mają znaczenie dla potencjalnych klientów.

Co przemawia za influencer marketingiem? Z Internetu w Polsce korzysta już ponad 70% społeczeństwa[8]. Przez 27 lat jego obecności penetrował rynek zdobywając popularność w kolejnych grupach wiekowych. Obecnie ponad 90% osób w wieku 18-44 korzysta z Internetu, wśród starszych w wieku 45-64 jest to już 50% osób. Tylko osoby powyżej 65 roku życia korzystają z Internetu na poziomie 15%[9]. Dla porównania wg danych KRRiT telewizja, zależnie od kanału, największym powodzeniem cieszyła się wśród osób najstarszych: od 25% do ponad 50% osób powyżej 60 roku życia[10].

Jak marki budowlane mogą skorzystać na influencerach? W taki sam sposób jak inne 🙂 Internet pokazuje w tym przypadku, że wszystkie marki są równe – nie tylko te z ogromnymi budżetami. Najważniejszy jest w tym, jak i wielu innych działaniach, dokładny research, wynikający z przyjętej strategii. Naturalnym miejscem współpracy są oczywiście vlogi budowlane. Na szczęście zrobiliśmy już za Was część roboty i znaleźliśmy te najciekawsze 🙂

10 ciekawych vlogów budowlanych

Nie znam się/Zabawa w budowie – prawdziwy majsterkowicz, który zrobi coś z niczego, a później jeszcze raz 😉 za każdym razem ciekawie i w świetnym wykonaniu.

Pragmatyczny Przemek – więcej o stolarstwie się nie dowiecie. Kompendium wiedzy, testowanie elektronarzędzi i współprace z innymi vlogami to wszystko co znajdziecie na kanale.

Meble Twojego Pomysłu – dużo informacji nt. konstrukcji drewnianych i tworzenia blatów z żywicy.

Rzeczy i przedmioty – aktualnie kanał budowlany związany z wykończeniem wnętrz, ale już nie długo bardziej wchodzący w stolarstwo. Trzymamy kciuki!

Mario Budowlaniec / Mario po godzinach – Mariusz skupia się na wykończeniach wnętrz oraz pomocy w realizacji najprostszych prac w domu. Jeden z największych kanałów budowlanych w Polsce.

Łukasz Budowlaniec – budowanie domów nie wyda się już trudne. Łukasz z GoPro na kasku z perspektywy pierwszej osoby pokaże plac budowy i kolejne etapy prac.

Zbuduj sam dom  – projekt na miarę rekordów Guinessa – czy można zbudować dom w 2 tygodnie  za 35 tys. zł? Można. A może dwa razy większy za 68 tys. zł? Wkrótce i tego się dowiemy 🙂

Dom i Drewno – to także miejsce dla pasjonatów drewna – zarówno amatorów, jak i profesjonalistów.

Majsterki – te 3 panie zmajstrują wszystko! Stoliki, półki i mnóstwo innych rzeczy, nie tylko najlżejszymi narzędziami 🙂

Pani to potrafi – cóż innego powiedzieć – panie to potrafią. Dekorują ściany, kładą boazerię i nie boją się żadnych wyzwań.

[1] https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/135/slepota-bannerowa-otwiera-oczy-na-reklame-natywna

[2] http://publicrelations.pl/spada-zaufanie-do-mediow-wyniki-badan-millward-brown/

[3] http://annamiotk.pl/internet-bardziej-wartosciowym-zrodlem-informacji-niz-telewizja/

[4] http://marketerplus.pl/teksty/artykuly/autorskie-szczere-wideo-czy-profesjonalna-produkcja-czyli-jak-stworzyc-efektywna-kampanie-wideo-marketingowa/

[5] http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/konsumenci-najczesciej-szukaja-rekomendacji-o-produktach-u-rodziny-i-znajomych,140848.html

[6] https://socialpress.pl/2016/12/typy-influencerow-czyli-jak-dzielimy-liderow-opinii/

[7] http://www.brief.pl/artykul,927,magiczna_moc_influencerow.html

[8] https://mobirank.pl/2015/10/02/liczba-internautow-w-polsce-2005-2015/

[9] http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2015/K_090_15.PDF

[10] http://www.krrit.gov.pl/Data/Files/_public/Portals/0/kontrola/program/tv/kwartalne/1kw_2011_widownia_tv_publ_ko.pdf