effectivepr warszawa - agencja marketingowa
  • Polski
  • English

Jak wypromować markę budowlaną na targach?


800 wystawców na targach BUDMA 2017 wobec 198 marek i firm na Building Solutions 2016 w Nadarzynie. Niemal 45 tysięcy gości targów budowlanych w Poznaniu w zestawieniu z 15 tysięcy odwiedzających targi na Mazowszu. Czy te dwa wydarzenia branżowe w ogóle można porównywać?

Nie tylko można. Trzeba. Dyrektorzy marketingu w branży budowlanej każdego roku, zachodzą w głowę, które eventy warte są zainwestowania. Które pozwolą najskuteczniej wypromować produkt. Które przyciągną uwagę inwestorów, deweloperów i wykonawców. Gdzie pojawi się najwięcej przedstawicieli hurtowni budowlanych i sieci handlowych. Gdzie przyjdą architekci i projektanci.

Dwa przykładowe wydarzenia branży budowlanej różnią się od siebie prawie wszystkim. Ale dzięki tej odmienności, przyciągają różnych gości. Dzięki temu firma budowlana wystawiając się na obu imprezach zwiększa dotarcie. Może pokazać markę i produkty nie jednej, ale dwóm grupom odbiorców.

Dyrektorzy marketingu nie powinni więc wybierać pomiędzy eventami. Powinni przeanalizować, czy dysponują wystarczającymi zasobami, by obsłużyć wszystkie targi branży, do której kierują swój produkt. Chodzi o zasoby: finansowe, ludzkie i produktowe. Udział w targach powinien być dobrze przygotowany i maksymalnie wykorzystany. Należy zadbać o to, by wyciągnąć dla marki wszystko, co oferują organizatorzy targów.

Otwarte stoisko, najlepsi sprzedawcy, dynamiczne prezentacje

Podstawa to dobre pokazanie produktów na zachęcającym do odwiedzenia stoisku. Stoisko powinno być animowane przez najlepszych firmowych sprzedawców. Energia ludzi, którzy wierzą w swój produkt sprzyja nawiązywaniu relacji biznesowych.

Własną markę, produkty i rozwiązania warto także zaprezentować na towarzyszących konferencjach. W tym celu należy przygotować wartościową i dynamiczną prezentację. Stawianie pytań, pokazywanie przykładów i przytaczanie danych – to elementy budujące wiarygodność prezentacji. Dobry prelegent zdobywa uwagę  słuchaczy opowiadając ciekawą historię, w której marka i produkt występują jako bohaterowie, niekoniecznie pierwszoplanowi 🙂

Wszystkie działania prowadzone na targach powinny być nakierowane na zaangażowanie uczestników do interakcji z naszą marką i pozostawienia przez nich kontaktu. Zgromadzone kontakty wprowadzamy do bazy. Po targach przypominamy się, zapraszamy do subskrypcji firmowego newslettera, klubu czy społeczności naszej marki na Facebook-u, Instagramie, LinkedIn, Pinterest.

W celu podtrzymania kontaktu staramy się od tej pory regularnie dostarczać nowym klientom aktualnych informacji i stwarzać okazje do ponownego spotkania z marką.

 

Kto był?

Na targach BUDMA i WinDoor-tech 2017 wystawiła się imponująca liczba firm. Byli najwięksi:

· ze stolarki okienno drzwiowej: PilkingtonDrutexAgas;

· producenci materiałów budowlanych, tacy jak: MarcopolKlimas Wkręt-MętToolco;

· związani z branżą dekarską:  PruszyńskiRuukkiVelux;

· wytwórcy elementów wyposażenia wnętrz: CalvadoDecoluxStrama Group;

· dostawcy narzędzi. np: Stanley Black&DeckerHitachi Power Tools PolskaFestool.

Wystawcy konkurowali z bogatym programem merytorycznym, który obejmował konferencje i  pokazy. Na Budmie 2017 odbyły się m.in.:

· Monteriada,

· zawody Turbo Dekarz,

· Forum Architektury,

· I Forum Gospodarcze Budownictwa i Architektury,

· Międzynarodowe Mistrzostwa Polski Parkieciarzy,

· konferencja DAFA,

· VIII Forum Budownictwa Pasywnego i Efektywności Energetycznej,

· wystawa z warsztatami Budynek Przyszłości.

Ważny punkt programu Targów BUDMA – Grodziska Orkiestra Dęta im. Stanisława Słowińskiego

Na kwietniowych Targach Building Solutions w Ptak Warsaw Expo obecność zapowiedziało wiele znanych marek budowlanych. Wśród nich: XL Tape International, Sander SystemMidanBriksBass oraz producenci, tacy jak Renove3M PolandPeri PolskaDefroDeWalt.

W zapowiadanym programie różnorodność form i bogactwo tematów. Dla każdego coś dobrego: zjazd szkół budowlanych, Eliminacje Mistrzostw Świata STRONGMAN, Show Mariusza Pudzianowskiego, festiwal BBQ – próba bicia rekordu w największym grillu na świecie, Wiosenny Kiermasz Ogrodniczy. Specjalnie dla wykonawców przewidziano Starcie Szlifierzy 3M, Poligon Maszyn, BIG BAU Masters i Demo pojazdy na Tools Show.

W części konferencyjnej targów odbędą się też prezentacje i szkolenia dla biznesu. W sobotę, 22 kwietnia 2017 r. zaplanowano warsztaty z komunikacji i wystąpień publicznych, które poprowadzę osobiście wraz z kolegami z Effective PR. Serdecznie zapraszam do udziału.

Paulina Gadomska-Dzięcioł