effectivepr warszawa - agencja marketingowa
  • Polski
  • English

Targowy PR


Zdaniem niektórych targowa formuła już się nie sprawdza. Według mnie – wręcz przeciwnie. W czasach, kiedy większość rozmów prowadzimy za pośrednictwem telefonu lub mail-a, możliwość bezpośredniego spotkania z potencjalnym klientem stanowi okazję, której przegapić nie wolno.

5

Czy targi się zwrócą?

Udział w targach wymaga poniesienia kosztu, zatem decyzja o nim zależy od wielkości naszego budżetu oraz atrakcyjności samej imprezy. Aby osiągnąć oczekiwany zwrot z inwestycji w targi, warto podjąć dodatkowe działania:

– wykorzystanie możliwości pokazania się w szerszym zakresie, niż tylko na stoisku,

– przeprowadzenie prezentacji na forum targowym,

– zorganizowanie warsztatu, pokazu, panelu dyskusyjnego na forum targowym,

– wysłanie osoby z ulotkami na teren targów, która będzie zapraszać na nasze stoisko wszystkich odwiedzających,

– zorganizowanie na stoisku pokazu produktów lub rozwiązań, odpowiednio zapowiedzianego w katalogu targowym i przez głośniki, podczas trwania targów,

– zaproszenie ambasadora marki (celebryta??), by odwiedził stoisko targowe w określonym dniu i godzinie, i zaproszenie uczestników na spotkanie z nim.

1

Jak zmaksymalizować?

Przed targami, negocjując warunki udziału z organizatorem, poproś o możliwość zaprezentowania na forum własnego tematu. Nie będzie to prezentacja produktowa. Raczej – „przegląd możliwości wykorzystania rozwiązania X lub produktu Y” albo „perspektywy rynku Z”.

Konkretny temat możesz zaczerpnąć z planu redakcyjnego, który przygotowałeś opracowując strategię komunikacji Twojej marki. Tematem, który ja wybrałam do przedstawienia na targach Warsaw Build 2015 był „Dobry PR dla firm budowlanych”

Prezentacja dobry pr dla firm budowlanych from EffectivePublicRelations

(link).

Dlaczego? Proszę:

– temat potencjalnie pomocny dla większości uczestników targów – gwarantował dużą frekwencję,

– wartościowy z punktu widzenia organizatora targów – wartość dodana dla wystawców i odwiedzających,

– czuję się w nim jak ryba w wodzie – mogłam zaprezentować się jako ekspert i profesjonalista PR,

– możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi klientami obecnymi na targach.

6

Na straganie w dzień targowy takie słyszy się rozmowy

Po trzech dniach spędzonych na Warsaw Build 2015 potwierdzam, że na targach można robić dobry PR. Najważniejsze, to zacząć od razu. Pierwszego dnia, kiedy jeszcze wszyscy uczestnicy mają dobre nastawienie, dużo energii i entuzjazm. Wszyscy przyjechaliśmy tu w poszukiwaniu kontaktów. Każdy ma czas na rozmowę. Nikt nie obrusza się, gdy podejdziemy i zapytamy o jego  ofertę, albo przedstawimy naszą. Na targach nie jesteśmy sprzedawcami. Jesteśmy partnerami.

Jeśli planujesz udział w  targach i chciałbyś zmaksymalizować zwrot z inwestycji, skontaktuj się z nami. Podpowiemy co i jak 🙂

8