effectivepr warszawa - agencja marketingowa
  • Polski
  • English

Media Relations: rajd po redakcjach.


Media Relations to jeden z elementów PR mający na celu utrzymanie dobrych relacji ze środowiskiem dziennikarskim, a co za tym idzie skutecznej komunikacji w mediach.

 

MR mogą być realizowane w oparciu o szereg narzędzi, dziś chciałabym przyjrzeć się bliżej osobistym wizytom w redakcjach. Jako nowy członek zespołu, po raz pierwszy mogłam w nich uczestniczyć w zeszłym miesiącu.

W czasach gdy zabiegani dziennikarze są zasypani pracą w redakcji nie sposób oczekiwać, że porzucą swoje obowiązki i wezmą udział w kolejnym evencie czy konferencji. Dlatego zamiast odrywać ich od zajęć na pół dnia i zaburzać rytm działań można, zgodnie z duchem czasów, stać się mobilnym pijarowcem i samemu odwiedzić redakcję. Jest to korzystne nie tylko z punktu widzenia dziennikarza, który na swoim terenie czuje się komfortowo i nie traci czasu na dojazdy, ale też marki wybierającej taki sposób kontaktu. Taka forma pozwala na dokładniejsze zaprezentowanie idei czy produktu i jest dużo tańsza niż organizacja wydarzeń.

W dobie smartfonów, komunikatorów, e-maili i masowego przepływu informacji, bezpośrednie kontakty z ludźmi są tym co należy pielęgnować. Kilka chwil poświęconych na osobiste spotkanie utrwala dotychczasową relację i sprawia, że zapadamy w pamięć. Pozwoli to wyróżnić nam się z masy e-maili oraz notatek prasowych jakich setki napływa każdego dnia do redakcji. Dobre przygotowanie merytoryczne, pozytywne nastawienie do rozmówców i urok osobisty wystarczą by  osiągnąć bardzo dobre rezultaty. Zarówno doraźne, w postać publikacji dotyczącej produktu prezentowanego podczas spotkania, jak i długofalowe, np. wspólne zaangażowanie w realizację interesujących projektów. Takie rezultaty osiągnęliśmy podczas niedawnego spotkania zorganizowanego dla marki Snickers Workwear w redakcji „Forum Branżowego”, gdzie owocem rozmów były nowe pomysły na dobrą komunikację marki.

Ważnym elementem spotkania w redakcji jest umożliwienie uczestnikom bezpośredniego zetknięcia z produktem, o którym do tej pory jedynie czytali w notatkach prasowych. Możliwość przekonania się o właściwościach i zaletach produktu pozwala lepiej rozumieć markę. Jeśli pozostawimy produkt  dziennikarzom do testowania, jeszcze bardziej zwiększamy szansę na zdobycie ich zaufania i lepszego przyjmowania naszych komunikatów w przyszłości.

O produkcie na spotkaniu powinien opowiedzieć ktoś, kto zna go doskonale i potrafi z przekonaniem zaprezentować jego przeznaczenie i właściwości. Może to zrobić przedstawiciel agencji PR, ale przy bardziej złożonych produktach, warto zapewnić w spotkaniu udział przedstawiciela Klienta. Wystąpi wówczas jako ekspert, wypowiadając się w najbardziej złożonych kwestiach. Sam może zyskać osobiste kontakty z dziennikarzami. Poszerzanie bazy kontaktów jest ważnym i cennym „skutkiem ubocznym” spotkań w redakcjach . Zyskują na tym obie strony spotkania 🙂

Osobiste spotkania w redakcjach to właściwy czas i miejsce na wręczenie dziennikarzom firmowego upominku. Za każdym razem przekonujemy się, że taki gest jest miło postrzegany, a niekiedy nawet odwzajemniany przez redakcję, czego doświadczyliśmy na spotkaniu w dziennikarzami „Eksperta Budowlanego”.