effectivepr warszawa - agencja marketingowa
  • Polski
  • English

Nowe technologie sięgają sufitu


Wysokiej klasy architektura, kreatywne i przepełnione duchem przedsiębiorczości środowisko coworkingów przyciągają coraz więcej polskich pracowników. Zgromadzenie w jednym miejscu przedstawicieli różnych profesji jest atutem dla osób szukających inspiracji lub okazji do networkingu. Praca w przestrzeni typu open space o pow. 2 tys. mkw może być jednak uciążliwa ze względu na duże natężenie hałasu. Na pomoc przychodzą technologie typu Rockfon Mono Acoustic – inteligentne sufity, które sprawdzają się nawet w wielkich przestrzeniach.

Biura coworkingowe to miejsca, gdzie spotykają się profesjonaliści-freelancerzy, start-upowcy, przedstawiciele zarówno mikro, małych, średnich firm, jak i korporacji. To, co ich przyciąga to elastyczny kontrakt, niskie koszty utrzymania biura oraz estetyka miejsca pracy. Jednym z dostawców takiej przestrzeni coworkingowej jest globalna, wywodząca się z Amsterdamu marka Spaces, której drugie polskie biuro powstało przy ul. Domaniewskiej w Warszawie. Tu spotykają się przedstawiciele przeróżnych zawodów i narodowości. Komfortowe warunki pracy, w tym możliwość swobodnej, niezakłócanej niepożądanymi dźwiękami konwersacji, są dla większości z nich bardzo ważne. Aby zminimalizować natężenie hałasu i uniemożliwić jego swobodne rozprzestrzenianie się w częściach wspólnych – Business Club Spaces Platinium zastosowano sufity akustyczne Rockfon.

 

Z badań wynika, że odpowiednie warunki akustyczne zapobiegają przewlekłemu stresowi, rozdrażnieniu i spadkowi produktywności. W trosce o klientów doszliśmy do wniosku, że ułożenie sufitów akustycznych w naszym biurze jest konieczne. Zastosowaliśmy rekomendowany przez architektów sufit Rockfon Mono Acoustic, który likwiduje pogłos na powierzchniach otwartych. Jak się okazało, rozwiązanie to sprawdza się idealnie, zwłaszcza na tak dużych powierzchniach, jak nasza – powiedział Rafał Gabteni, Dyrektor Sprzedaży Spaces na Polskę.

 

Rockfon Mono Acoustic wybrano nie tylko z uwagi na właściwości akustyczne, ale i na jego walory estetyczne. Charakterystyczna, monolityczna powierzchnia, bez widocznych łączeń pomiędzy płytami idealnie wpisała się w nowoczesną estetykę Spaces. Sufit zamontowano bezpośrednio do stropu, tak aby instalacje wodne, elektryczne i klimatyzacyjne pozostały na zewnątrz. Całość pokryto farbą o jednolitym kolorze.

 

Przeciwwagą dla uzyskanego w ten sposób industrialnego klimatu stały się naturalne materiały, takie jak drewno o ciepłej, miodowej barwie, tkaniny oraz starannie dobrane elementy wyposażenia, w tym meble i oświetlenie w pastelowych barwach. „Całość tworzy unikalną atmosferę, w której łatwo się na moment zapomnieć i poczuć jak u siebie w domu… to znaczy w pracy! Najmniejsze elementy wystroju wykonane zostały w oparciu o najwyższej jakości materiały oraz sprawdzone i ergonomiczne standardy, które zapewniają wysoką funkcjonalność powierzchni. W naszych wnętrzach można komfortowo pracować i trudno tu o nudę” – dodaje Rafał Gabteni.

 

Wnętrza warszawskiego biura Spaces, znajdującego się w budynku Platinium przy ul. Domaniewskiej, utrzymane są w zgodzie ze standardami obowiązującymi we wszystkich 48 biurach na świecie należących do tej marki. Globalny koncept Spaces został wdrożony w Platinium przez zespół architektów międzynarodowego zespołu projektującej wnętrza – Hyphen Group. Projektem wykonawczym zajęło się polskie biuro projektowe – APMD. Dzięki połączeniu różnych, wysokiej klasy kompetencji w jednym zespole, Spaces Platinium, otrzymało swój indywidualny i unikalny charakter, który trudno pomylić z jakimkolwiek innym brandem.

 

Dane projektu: