effectivepr warszawa - agencja marketingowa
  • Polski
  • English

Doskonałe wyniki Apsys Polska za rok 2017


Apsys Polska podsumował wyniki zarządcze za 2017 rok. Centra handlowe z portfolio zarządzanego przez organizację wygenerowały w zeszłym roku ponad 1 miliard EUR obrotu i zanotowały 138 milionów odwiedzin. Wyniki doceniło m.in. jury konkursu „CEE Retail Awards”, które 8 lutego 2018 r. uznało Apsys Polska za najlepszego zarządcę centrów handlowych w regionie Europy Środkowo – Wschodniej.

W 2017 r. Apsys Polska kolejny rok z rzędu powiększył swoje portfolio pozyskując mandat zarządczy centrum handlowego Alfa w Białymstoku, którego właścicielem jest NEPI Rockcastle. Na koniec 2017 r. w portfolio zarządczym spółki znajdowało się 1 milion mkw. powierzchni handlowej, w 24 centrach handlowych zlokalizowanych w 17 największych miastach. Stanowiło to ok. 10 proc. GLA rynku powierzchni handlowej w Polsce. Roczny footfall centrów z portfolio Apsys Polska wyniósł w ubiegłym roku  138 milionów odwiedzin (co oznacza wzrost o 9 proc. w stosunku do poprzedniego roku) , natomiast roczne obroty generowane przez najemców tych obiektów sięgnęły 1 miliarda 114 milionów EUR (+16 proc. w odniesieniu do roku 2016). Apsys Polska przekroczył również wskaźnik NOI o 5 proc. powyżej zakładanego budżetu.

„W Apsys bardzo dbamy o interesy właścicieli centrów handlowych, z których każdy ma inną strategię, plany i cele. My oferujemy zasoby, narzędzia, wiedzę i rozwiązania umożliwiające efektywną realizację właścicielskich założeń. Wszystkie centra handlowe z naszego portfolio traktujemy tak, jakby to były nasze własne aktywa. Wczuwamy się w specyfikę każdego obiektu, aby być jak najlepszym zarządcą i realizować postawione przed nami cele” – powiedziała Justyna Kur, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. zarządzania nieruchomościami w Apsys Polska. Efekty takiego podejścia są wymiernym zyskiem dla klientów Apsys. Egzekucja czynszów w portfolio zarządczym Apsys Polska wyniosła w 2017 r. 99,7 proc. a realizacja budżetu service charges 98,1 proc.. Apsys na co dzień zarządza ponad 2 100 umowami najmu.

Organizacja dba również o zapewnienie wysokiego poziomu współpracy z najemcami. Wszelkie decyzje związane ze zmianami na rynku, takimi jak np. uchwalenie ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele, są podejmowane w drodze konsultacji i wspólnych rozwiązań. Każde centrum handlowe podlega indywidualnej analizie, z uwagi na duże zróżnicowanie pod względem funkcji, oferty, wielkości, jak również lokalizacji. W portfelu Apsys znajdują się bowiem galerie śródmiejskie – np. Galeria Katowicka, centra weekendowe położone na obrzeżach miast takie jak Europa Centralna i destynacje zakupowo-lifestylowe jak Manufaktura. Są wśród nich najnowocześniejsze obiekty w Polsce, np. Posnania, ale również centra funkcjonujące od ponad 10 a nawet 20 lat. Ta różnorodność wymaga od Apsys działań zarządczych „szytych na miarę” dla każdego obiektu.    

Efektywność zarządcza Apsys jest wynikiem ciągłego kreowania nowych rozwiązań i standardów. Obecnie firma wdraża podejście procesowe według filozofii LEAN. Działa też w zgodzie ze standardami zrównoważonego rozwoju, co potwierdzają certyfikat ISO 14001 oraz 13 certyfikatów BREEAM, wszystkie na poziomie „Excellent”, które Apsys otrzymał za wysokie standardy zarządzania centrami handlowymi. W 2017 r. Apsys pozyskał również certyfikat BREEAM International New Construction z wynikiem „Excellent” dla Posnanii.

Wyniki zarządcze Apsys Polska są doceniane przez organizacje branżowe, które uhonorowały firmę i zarządzane przez nią centra handlowe licznymi nagrodami. 8 lutego 2018 r. Apsys Polska po raz kolejny zwyciężył w konkursie Europaproperty „CEE Retail Awards” w kategorii Best Property Management Company.